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Important Warranty Notice Regarding the Use of
Ozone Machines (eg. SoClean)
with ResMed PAP Machines

 
How Does This Affect New Purchases?
For ResMed machines purchased after February 1st, 2020, damages due to the use of ozone machines, which includes but is not limited to SoClean machines, will not be covered under their limited warranty.

How Does This Affect Previous Purchases?
For ResMed machines purchased prior to February 1st, 2020, that are still within their limited warranty period, ResMed will honour device refurbishment or replacement for these devices submitted with ozone damage by April 30th, 2020.

Does This Affect Mask Warranties?
ResMed AirTouch products (eg. AirTouch F20) will be affected as well. AirTouch purchases prior to February 1st, 2020 with ozone damage will still have their warranties honoured until April 30th, 2020. Any new purchases will not be covered for ozone damage. No other masks or accessories are affected at this time.

Does This Affect the Use of Lumin Sanitizing Machines?
No, Lumin machines use UVC light to sanitize masks & accessories, not ozone. In addition, they are not connected directly to machines.

Why is ResMed Not Covering Ozone Damage?
ResMed user guides advise patients to periodically clean ResMed machines, components and masks with mild detergent and warm water only. Some patients choose to use other means to clean and/or disinfect their machines. With the increased use of ozone devices, ResMed has observed that prolonged and repeated use of an ozone device may eventually cause internal damage to a ResMed machine, leading to an increase in motor noise.

Does This Mean I Can't Use My SoClean or Other Ozone Device?
We are not taking a position on whether you should use an ozone device. That decision is up to you, as the patient, to balance the convenience of using an ozone device versus the likelihood of potential damage to your ResMed machine and products and the affect it has on your warranty.
 
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Avis de Garantie Important Concernant l'Utilisation de
Machines à Ozone (par example SoClean)
avec des Machines PAP ResMed

 
Comment cela affecte-t-il les nouveaux achats?
Pour les machines ResMed achetées après le 1er février 2020, les dommages dus à l'utilisation de machines à ozone, qui incluent, mais sans s'y limiter, les machines SoClean, ne seront pas couverts par leur garantie limitée.

Comment cela affecte-t-il les achats antérieurs?
Pour les machines ResMed achetées avant le 1er février 2020, qui sont encore dans leur période de garantie limitée, ResMed honorera la remise à neuf ou le remplacement de ces appareils soumis à des dommages dus à l'ozone d'ici le 30 avril 2020.

Cela affecte-t-il les garanties de masque?
Les produits ResMed AirTouch (par exemple AirTouch F20) seront également affectés. Les achats d'AirTouch avant le 1er février 2020 avec dommages à l'ozone auront toujours leurs garanties honorées jusqu'au 30 avril 2020. Tout nouvel achat ne sera pas couvert pour les dommages à l'ozone. Aucun autre masque ou accessoire n'est affecté pour le moment.

Cela affecte-t-il l'utilisation des machines de désinfection Lumin?
Non, les machines Lumin utilisent la lumière UVC pour désinfecter les masques et accessoires, pas l'ozone. De plus, ils ne sont pas connectés directement aux machines.

Pourquoi ResMed ne couvre-t-il pas les dommages causés par l'ozone?
ResMed user guides advise patients to periodically clean ResMed machines, components and masks with mild detergent and warm water only. Some patients choose to use other means to clean and/or disinfect their machines. With the increased use of ozone devices, ResMed has observed that prolonged and repeated use of an ozone device may eventually cause internal damage to a ResMed machine, leading to an increase in motor noise.

Est-ce à dire que je ne peux pas utiliser mon SoClean ou un autre appareil à ozone?
Nous ne prenons pas position sur l'opportunité d'utiliser un appareil à ozone. Cette décision vous appartient, car le patient, afin d'équilibrer la commodité de l'utilisation d'un dispositif à ozone par rapport à la probabilité de dommages potentiels à votre machine et à vos produits ResMed et à l'effet que cela a sur votre garantie.