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RECALL NOTICE:
Respironics Medical Devices

Update (2021-08-09): Updated information in RED and marked Update.

Recommended Actions for Affected Users
 
  • Do not stop or alter your prescribed therapy until you have talked to your sleep doctor or sleep specialist. Philips recognizes that alternate ventilator options for therapy may not exist or may be severely limited for patients who require a ventilator for life-sustaining therapy, or in cases where therapy disruption is unacceptable. In these situations, and at the discretion of the treating clinical team, the benefit of continued usage of these ventilator devices may outweigh the risks.

  • Update: At this time, we are requesting our customers to register their machines using the link below, as well please contact us so that we may internally mark your machine as active, to have a replacement provided as quickly as possible. While supplies are limited, replacements and repairs will be processed in waves depending on availability. If your machine was not purchased from us, you can still use the link below to register your machine with Respironics, but you will also need to contact your original supplier as well.

    1. Register your device for recall at: https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com

    2. Contact us by email at info@cpapoutlet.ca, phone 1-855-542-2727 or LiveChat.

  • Update: At this time, DreamStation 2 will be sent out to replace any registered DreamStation Auto, DreamStation CPAP Pro, or DreamStation Expert, however this may change in the future at Respironics' discretion.

  • Update: There is no update for DreamStation GO or other affected machines at this time.


Philips Respironics has issued a voluntary recall notice for the below devices due to issues related to polyester-based polyurethane (PE-PUR) sound abatement foam used in some of their continuous and non-continuous ventilators. Philips has identified potential health risks related to the polyester-based polyurethane (PE-PUR) sound abatement foam component in their devices. Although there is a low complaint rate (0.03% in 2020), Philips is initiating a voluntary recall notification to ensure patient safety in consultation with regulatory agencies.

For more information regarding Philips' official notice and updates, check the link below: https://www.philips.ca/healthcare/e/sleep/communications/src-update
Philips' customer support line: 1-877-907-7508

 
Machine Type Machine Series
Noncontinuous Ventilator • SystemOne (Q-Series)
• DreamStation
• DreamStation Go
• Dorma 400
• Dorma 500
• REMstar SE Auto
Continuous Ventilator, Non-life Supporting • DreamStation ASV
• DreamStation ST, AVAPS
• SystemOne ASV4
• C-Series ASV
• C-Series S/T and AVAPS
• OmniLab Advanced+
Continuous Ventilator,
Minimum Ventilatory Support, Facility Use
• E30 (Emergency Use Authorization)


This page contains the most up-to-date information we have available at this time in regards to this matter. CPAPOutlet.ca recognizes that not all your questions and concerns may be addressed at the current time. We are working with Philips to address the issue and will update this page with more details as they become available.

Please do not hesitate to contact us directly by email, chat, or phone (1-855-542-2727) or Philips' directly at 1-877-907-7508 if you have any immediate questions or concerns.


 
 
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AVIS DE RAPPEL:
Dispositifs médicaux Respironics

Mise à jour (2021-08-09) : Informations mises à jour en ROUGE et marquées Mise à jour.

Actions recommandées pour les utilisateurs concernés
 
  • N'arrêtez pas ou ne modifiez pas le traitement qui vous a été prescrit avant d'avoir consulté votre médecin du sommeil ou votre spécialiste du sommeil. Philips reconnaît que d'autres options de ventilation pour la thérapie peuvent ne pas exister ou peuvent être sévèrement limitées pour les patients qui ont besoin d'un ventilateur pour une thérapie de maintien en vie, ou dans les cas où une interruption de la thérapie est inacceptable. Dans ces situations, et à la discrétion de l'équipe clinique traitante, les avantages de l'utilisation continue de ces dispositifs de ventilation peuvent l'emporter sur les risques.

  • Mise à jour: À l'heure actuelle, nous demandons à nos clients d'enregistrer leurs machines en utilisant le lien ci-dessous. Veuillez également nous contacter afin que nous puissions marquer en interne votre machine comme active, afin qu'un remplacement soit fourni le plus rapidement possible. Bien que les approvisionnements soient limités, les remplacements et les réparations seront traités par vagues en fonction des disponibilités. Si votre machine n'a pas été achetée chez nous, vous pouvez toujours utiliser le lien ci-dessous pour enregistrer votre machine auprès de Respironics, mais vous devrez également contacter votre fournisseur d'origine.

    1. Enregistrez votre appareil pour rappel sur:  https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com

    2. Contactez-nous par courriel à info@cpapoutlet.ca, téléphone 1-855-542-2727 ou LiveChat.

  • Mise à jour: À ce stade, DreamStation 2 sera envoyé pour remplacer toute DreamStation Auto, DreamStation CPAP Pro ou DreamStation Expert enregistrée, mais cela peut changer à l'avenir à la discrétion de Respironics.

  • Mise à jour: Il n'y a pas de mise à jour pour DreamStation GO ou d'autres machines concernées pour le moment.


Philips Respironics a émis un avis de rappel volontaire pour les appareils ci-dessous en raison de problèmes liés à la mousse anti-bruit en polyuréthane à base de polyester (PE-PUR) utilisée dans certains de ses ventilateurs continus et non continus. Philips a identifié des risques potentiels pour la santé liés au composant de mousse anti-bruit en polyuréthane à base de polyester (PE-PUR) dans ses appareils. Bien qu'il y ait un faible taux de plaintes (0,03 % en 2020), Philips lance une notification de rappel volontaire pour assurer la sécurité des patients en consultation avec les agences de réglementation.

Pour plus d'informations sur la notification officielle et les mises à jour de Philips, consultez le lien ci-dessous: https://www.philips.ca/healthcare/e/sleep/communications/src-update
Ligne d'assistance client de Philips: 1-877-907-7508

 
Type de machine Série de machines
Ventilateur non continu • SystemOne (Q-Series)
• DreamStation
• DreamStation Go
• Dorma 400
• Dorma 500
• REMstar SE Auto
Ventilateur continu, non-vie • DreamStation ASV
• DreamStation ST, AVAPS
• SystemOne ASV4
• C-Series ASV
• C-Series S/T and AVAPS
• OmniLab Advanced+
Ventilateur continu,
Soutien ventilatoire minimum, utilisation des installations
• E30 (Autorisation d'utilisation d'urgence)


Cette page contient les informations les plus récentes dont nous disposons actuellement à ce sujet. CPAPOutlet.ca reconnaît que toutes vos questions et préoccupations peuvent ne pas être traitées à l'heure actuelle. Nous travaillons avec Philips pour résoudre le problème et mettrons à jour cette page avec plus de détails dès qu'ils seront disponibles.

N'hésitez pas à nous contacter directement par email, chat ou téléphone (1-855-542-2727) ou Philips directement au 1-877-907-7508 si vous avez des questions ou des préoccupations immédiates.