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RECALL NOTICE:
Respironics Medical Devices

Update (2021-06-17): Added registration website: https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com

Philips Respironics has issued a voluntary recall notice for the below devices due to issues related to polyester-based polyurethane (PE-PUR) sound abatement foam used in some of their continuous and non-continuous ventilators. Philips has identified potential health risks related to the polyester-based polyurethane (PE-PUR) sound abatement foam component in their devices. Although there is a low complaint rate (0.03% in 2020), Philips is initiating a voluntary recall notification to ensure patient safety in consultation with regulatory agencies.

For more information regarding Philips' official notice and updates, check the link below: https://www.philips.ca/healthcare/e/sleep/communications/src-update
Philips' customer support line: 1-877-907-7508

 
Machine Type Machine Series
Noncontinuous Ventilator • SystemOne (Q-Series)
• DreamStation
• DreamStation Go
• Dorma 400
• Dorma 500
• REMstar SE Auto
Continuous Ventilator, Non-life Supporting • DreamStation ASV
• DreamStation ST, AVAPS
• SystemOne ASV4
• C-Series ASV
• C-Series S/T and AVAPS
• OmniLab Advanced+
Continuous Ventilator,
Minimum Ventilatory Support, Facility Use
• E30 (Emergency Use Authorization)


Recommended Actions for Affected Users
 
  • Do not stop or alter your prescribed therapy until you have talked to your sleep doctor or sleep specialist. Philips recognizes that alternate ventilator options for therapy may not exist or may be severely limited for patients who require a ventilator for life-sustaining therapy, or in cases where therapy disruption is unacceptable. In these situations, and at the discretion of the treating clinical team, the benefit of continued usage of these ventilator devices may outweigh the risks.

  • Register your device for recall as a user: https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com
    Registration and information will also be made available by phone: 1-877-907-7508


This page contains the most up-to-date information we have available at this time in regards to this matter. CPAPOutlet.ca recognizes that not all your questions and concerns may be addressed at the current time. We are working with Philips to address the issue and will update this page with more details as they become available.

Please do not hesitate to contact us directly by email, chat, or phone (1-855-542-2727) or Philips' directly at 1-877-907-7508 if you have any immediate questions or concerns.


 
 
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AVIS DE RAPPEL:
Dispositifs médicaux Respironics

Mise à jour (2021-06-17) : Ajout du site Web d'inscription : https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com

Philips Respironics a émis un avis de rappel volontaire pour les appareils ci-dessous en raison de problèmes liés à la mousse anti-bruit en polyuréthane à base de polyester (PE-PUR) utilisée dans certains de ses ventilateurs continus et non continus. Philips a identifié des risques potentiels pour la santé liés au composant de mousse anti-bruit en polyuréthane à base de polyester (PE-PUR) dans ses appareils. Bien qu'il y ait un faible taux de plaintes (0,03 % en 2020), Philips lance une notification de rappel volontaire pour assurer la sécurité des patients en consultation avec les agences de réglementation.

Pour plus d'informations sur la notification officielle et les mises à jour de Philips, consultez le lien ci-dessous: https://www.philips.ca/healthcare/e/sleep/communications/src-update
Ligne d'assistance client de Philips: 1-877-907-7508

 
Type de machine Série de machines
Ventilateur non continu • SystemOne (Q-Series)
• DreamStation
• DreamStation Go
• Dorma 400
• Dorma 500
• REMstar SE Auto
Ventilateur continu, non-vie • DreamStation ASV
• DreamStation ST, AVAPS
• SystemOne ASV4
• C-Series ASV
• C-Series S/T and AVAPS
• OmniLab Advanced+
Ventilateur continu,
Soutien ventilatoire minimum, utilisation des installations
• E30 (Autorisation d'utilisation d'urgence)


Actions recommandées pour les utilisateurs concernés
 
  • N'arrêtez pas ou ne modifiez pas le traitement qui vous a été prescrit avant d'avoir consulté votre médecin du sommeil ou votre spécialiste du sommeil. Philips reconnaît que d'autres options de ventilation pour la thérapie peuvent ne pas exister ou peuvent être sévèrement limitées pour les patients qui ont besoin d'un ventilateur pour une thérapie de maintien en vie, ou dans les cas où une interruption de la thérapie est inacceptable. Dans ces situations, et à la discrétion de l'équipe clinique traitante, les avantages de l'utilisation continue de ces dispositifs de ventilation peuvent l'emporter sur les risques.

  • Enregistrez votre appareil pour rappel en tant qu'utilisateur: https://www.philipssrcupdate.expertinquiry.com
    L'inscription et les informations seront également disponibles par téléphone : 1-877-907-7508


Cette page contient les informations les plus récentes dont nous disposons actuellement à ce sujet. CPAPOutlet.ca reconnaît que toutes vos questions et préoccupations peuvent ne pas être traitées à l'heure actuelle. Nous travaillons avec Philips pour résoudre le problème et mettrons à jour cette page avec plus de détails dès qu'ils seront disponibles.

N'hésitez pas à nous contacter directement par email, chat ou téléphone (1-855-542-2727) ou Philips directement au 1-877-907-7508 si vous avez des questions ou des préoccupations immédiates.